Botiga granel

Categories 

Sotscategories

  • Descomptes PACKS
  • Cereals
    Els cereals són aliments que contenen tots els grups de nutrients (hidrats de carboni, proteïnes, lípids, vitamines, minerals, fibra i aigua que s'incorpora en la cocció) en una proporció molt adequada per les persones;Són la millor font d'hidrats de carboni complex, que proporcionen glucosa a l'organisme de manera ràpida i sostinguda en el temps, mantenint així els nivells de sucre a la sang constants.Per aprofitar tota l'energia vital del gra, és necessari menjar-lo en la seva forma integral. Aquests grans integrals han de ser de qualitat biològica, ja que d'una altra manera, acumulen a la seva pellofa pesticides i adobs químics.
  • Pastes
    La pasta és el producte resultant de barrejar farina d'un cereal amb aigua, treballar la massa donant-li una forma determinada i deixar-la assecar. A l'hora de consumir-la és bull en aigua abundant i sal i s'amaneix amb oli d'oliva i herbes aromàtiques o amb qualsevol tipus de salsa a base de verdures i hortalisses, bolets, lactics, etc....En general la pasta es confecciona amb blat però actualment en podem trobar de qualsevol altre cereal i fins i tot combinada amb altres ingredients com, verdures, tinta de sèpia, tòfona, espècies, bolets,...Les referències més antigues que es tenen del consum de pasta daten del 4000 a C a la Xina, però també els àrabs, hindús i altres cultures mediterrànies van desenvolupar productes similars.Pel fet de ser un aliment a base de farina de cereal el seu contingut en hidrats de carboni d'absorció lenta és molt elevat. En canvi és un producte baix en greixos, vitamines i minerals depenent de si el cereal és integral o refinat. La pasta integral conté més nutrients i fibra que la que es fa amb farines refinades.
  • Arrossos
    L'arròs constitueix el segon cereal més consumit al món després del blat i el primer a l'Àsia. Com la resta de cereals destaca el seu contingut en hidrats de carboni complexes i és el cereal integral més equilibrat i de millor assimilació.És ric en vitamines del grup B, greixos saludables i minerals com el potasi, fósfor i magnesi. En el cas de l'arròs integral és molt destacable el contingut en fibra que ajuda a regular el transit intestinal i alenteix l'absorció de greixos i sucres.Aporta energia, harmonitza i regula l'organisme, facilita la concentració, té efectes positius sobre el sistema digestiu i el sistema nerviós, redueix els nivells de colesterol i de sucre en sang, i té propietats hipotensores.
  • Farines
    La farina és el producte que s'obté de la mòlta de diferents cereals, llavors, llegums, tubercles o fruit secs, rics en midó.És un ingredient bàsic que aporta estructura i volum a pans i pastissos. En el cas dels rebossats crea una crosta que evita que es perdin els sucs de l'aliment i li aporten una textura cruixent.Les propietats nutricionals de les farines depenen directament del cereal, llavor, llegum, tubercle o fruit sec del que deriven
  • Deshidratats salats
    Els aliments deshidratats són aquells als quals s'ha eliminat la major quantitat possible d'aigua o humitat mitjançant unes condicions determinades.El procés provoca que l'aliment es redueixi en tamany i pes i permet que la vida útil d'un aliment sigui més perllongada.Evidentment la millor manera de consumir un aliment és en la seva forma original i en estat de màxima frescor. Tot i així els avantatges dels productes deshidratats son molt amplis i destaquen, entre d'altres:* Temps de conservació perllongat * Conserven un gran percentatge de gust, color i consistència durant un llarg periòde de temps * Les propietats nutritives es mantenen en gran mesura respecte a l'aliment original * Els podem trobar durant tot l'any
  • Llegums
    Les lleguminoses són una magnífica font proteïca. Si be el valor biològic d'aquesta proteïna es veu limitat per la manca d'un aminoàcid essencial com la metionina, això es resol en combinar llegums amb cereals.El nutrient principal que aporten els llegums són els hidrats de carboni; a més, la seva elevada aportació de fibra, facilita la mobilitat intestinal i evita el restrenyiment.Tenen un índex glucèmic baix, és a dir que generen un increment progressiu de la glucosa en sang. Això, es produeix també gràcies a la gran quantitat de fibra que contenen.El gran problema dels llegums és la producció de gasos deguts al metabolisme de la fibra. Per evitar aquestes molèsties cal prendre unes senzilles mesures: *Consumir llegums regularment, a fi que la flora intesrtinal s'adequï; si no hi ha hàbit de consum, iniciar amb petites quantitats que s'incrementaran gradualment. *Durant el temps de remullat i la cocció, utilitzar algues marines que milloren la digestibilitat dels llegums i n'escurcen lleugerament la cocció. *Afegir herbes com el comí, anís o fonoll a l'aigua de cocció. Milloren la digestió i eviten flatulències. *Mastegar lentament i ensalibar bé genera una aportació enzimàtica imprescindible que inicia el procés de digestió a nivell de la boca i millora el procés.A nivell de minerals, destaca la seva aportació, sobretot en ferro, calci, magnesi, potassi, fòsfor, silici, zinc i altres oligoelements. Tot i que el ferro vegetal (ferro no hemo) s'absorveix en menys quantitat, això es resol combinant aliments que aporten vitamina C (llimona, tomàquet, julivert, verdures crues, etc), tal com suggereixen les ancestrals tradicions culinàries.Els llegums són pobres en greixos, però destaca el seu contingut en lecitina, un fosfolípid (greix) clau per a la funció cerebral. Si bé la lecitina està associada amb la soja, per ser la seva font més coneguda, aquesta substància aquesta present en totes les lleguminoses.En general els llegums s'aconsellen en restrenyiment, hipercolesterolemia, hipertensió, problemes cardiovasculars, diabetis, astènia, parasitosi, nerviosisme, reumatisme, desordres glandulars, dispèpsies, gota, càlculs renals, afeccions hepàtiques, lactància, convalescències, desgast intel·lectual, creixement, menopausa, vellesa, restrenyiment, hemorroides, apendicitis, diverticles i varius.
  • Fruits secs
    Els fruits secs son aliments d'orígen vegetal amb un contingut d'aigua inferior al 50% i que es caracteritzen per estar tancats dins una closca dura.Destaca la seva riquesa en greixos saludables i el seu poder energètic. Depenent de la varietat del fruit i el seu tractament (cru, torrat, fregit,...), la composició nutricional serà diferent però en general els fruits secs son rics en àcids grassos omega 3, hidrats de carboni, proteïnes, vitamines del grup B i minerals com el calci i el magnesi entre d'altres.Els trobem en cru, torrats, fregits i salats. Es poden consumir com aperitiu, postre o formant part d'elaboracions de pastisseria, com els tradicionals torrons, o en salses i picades
  • Especies
    Les espècies deriven principalment de l'arrel, l'escorça, llavors i d'algunes flors o capolls de determinades plantes.L'ús de les espècies es remunta a milers d'anys d'història i antigament teníen un caràcter asssociat a la conservació a més del seu ús culinari.Tenen la capacitat d'afavorir la digestió, realcen el sabor dels plats i donen un toc diferent als menjars. Algunes d'elles tenen propietats antimicrobianes i antiinflamatòries.Se sap que afegir espècies al menjar produeix una major secreció salivar i això reforça l'activitat digestiva i permet perllongar l'efecte de les espècies més enllà de la paret intestinal. Actuen essencialment sobre el fetge, ronyons, pulmons i cor.Algunes investigacions conclueixen que les espècies tenen una acció molt determinada sobre la circulació sanguínia evitant l'agregació plaquetària.
  • Herbes
    Des de l'antiguetat les herbes aromàtiques han tingut un ús tan medicinal com culinari. En les èpoques romana i grega l'estudi sobre les propietats i usos de les herbes aromàtiques es va amplifica molt, tot i que el seu ús és molt més antic.Amb el pas del temps el coneixement d'aquestes plantes ha augmentat fins a formar part essencial de la medicina i la cultura culinària de molts pobles.Les característiques terapèutiques de les herbes son molt extenses i el seu ús en el tractament d'afeccions lleus és prou conegut. És el cas, entre d'altres, de la farigola de gran poder antisèptic, o la camamilla, amb propietats digestives.La conservació d'aquestes herbes és variada però el més habitual és trobar-les seques i trossejades a punt per afegir en qualsevol preparació.Juntament amb les espècies constitueixen un ingredient que aporta sabor als plats i que poden ser un bon substitut de la sal, sobretot en persones amb problemes d'hipertensió.
  • Sals Sucres
    En l'antiguitat la sal era usada com a moneda de canvi. De fet la paraula salari prové de la paraula sal. El salari era una quantitat determinada de sal que es donava a un treballador a canvi de la seva feina i que s'utilitzava per la conservació dels aliments. És per aquest motiu que va adquirir tanta importància.La sal, i concretament el sodi, és necessari pel bon funcionament de l'organisme humà * S'encarrega de mantenir l'equilibri entre els líquids corporals * Permet la transmissió d'impulsos nerviosos * Regula el ritme del múscul cardíac * Regula el nivell de ph * Permet l'absorció de nutrients a l'intestíEl aliments contenen de manera natural determinades quantitats de sodi que permeten el bon funcionament de l'organisme, però en molts casos les dietes son deficitàries en determinats aliments i això fa que sigui necessari complementar-los amb l'ús de sal. El problema és que habitualment en consumim més de la necessària.La sal comú es composa de clorur sòdic que en alguns casos es fortifica amb iode i flúor. Aquesta sal s'obté de l'extracció minera d'una roca anomenada halita, per processos mecànics i després es refina. En canvi la sal marina s'obté per evaporació de l'aigua de mar. Aquesta sal conté, a més del clorur sòdic, iode i flúor així com d'altres minerals essencials.El sucre és el producte que s'obté a partir de la canya de sucre o de la remolatxa. Químicament es coneix com a sacarosa i està format per una mol·lècula de glucosa i una mol·lècula de fructosa. S'utilitza per endolcir els aliments i en la confecció de productes de pastisseria, conserves i begudes entre d'altres.El procés de fabricació parteix del suc de la canya o de la remolatxa i després d'un procés d'evaporació i cristalització s'obté el sucre. Depenent del grau de centrifugació posterior s'obtenen els diferents tipus de sucre morè que pot tenir diferents tonalitats des del marró fosc al groc pàlid.A partir d'aquí i mitjançant tècniques de buit i recristalització s'aconsegueix el sucre refinat. L'últim pas és el blanqueig que es fa amb diòxid de sulfur per aconseguir el sucre blanc.
  • Mels
    Antigament la mel era l'únic edulcorant que es coneixia. Se sap que l'home utilitzava la mel ja en el neolític i posteriorment el seu ús es va extendre usant-la com a conservant, en el tractament d'afeccions de la pell i amb connotacions religioses com a element simbòlic.Des de la introdució del sucre en la dieta el consum de mel va disminuir.És un producte ric bàsicament en hidrats de carboni (sucres), majoritàriament glucosa i fructosa. En la seva composició trobem varietat de minerals entre els quals predomina principalment el potasi, seguit dels calci, fósfor, sodi i magnesi. Conté vitamines del grup B, vitamina C, E, D i K.Els beneficis son molt amplis, entre d'altres:* Millora el ritme cardíac * Té poder antissèptic * Regula el funcionament intestinal * Millora les afeccions respiratòries. * Retarda l'envelliment gràcies al seu contingut en antioxidants. * Ajuda en la cicatrització de feridesDins aquest grup trobareu també les melmelades i infusions de mel
  • Cereals esmorzar
    Els cereals són aliments que contenen tots els grups de nutrients (hidrats de carboni, proteïnes, lípids, vitamines, minerals, fibra i aigua que s'incorpora en la cocció) en una proporció molt adequada per les persones;Són la millor font d'hidrats de carboni complex, que proporcionen glucosa a l'organisme de manera ràpida i sostinguda en el temps, mantenint així els nivells de sucre a la sang constants.Per aprofitar tota l'energia vital del gra, és necessari menjar-lo en la seva forma integral. Aquests grans integrals han de ser de qualitat biològica, ja que d'una altra manera, acumulen a la seva pellofa pesticides i adobs químics.Els podem trobar en diferents formats i contenint diferents varietats de cereals, sols o combinats amb fruites dessecades i fruits secsVarietats: mueslis, cruntxis, cereal inflat i cornflakes
  • Galetes
    Les galetes son pastes dolces fetes principalment amb una base de farina, sucre, ou i mantega. Poden contenir altres ingredients com xocolata, fruita seca, fruits secs, flocs de cereals, llavors, fruita confitada, etc...La seva composició nutricional depèn directament dels ingredients que les composen.Es poden guardar a temperatura ambient en un lloc fresc i sec durant força temps, dins de caixes de llauna o pots de tancament hermètic.Es consumeixen principalment en l'esmorzar o berenar, tot i que també són un bon complement per acompanyar un cafè o tè
  • Tes i infusions a granel
    És important fer una diferenciació entre els tes i les infusions.Les infusions s'obtenen de plantes assecades que tenen diferents característiques. Es preparen a partir d'aigua molt calenta (no cal que arribi a bullir) i es deixen infusionar durant uns minuts. No contenen teïna i depenent de la planta d'origen obtindrem diferents beneficis. Les infusions en genenral es fan amb la majoria d'herbes aromàtiques que també es poden combinar amb fruites deshidratades, espècies i flors.El te en canvi és tota infusió que es fa a partir de diferents varietats de la planta Camelia Sinensis. És una planta d'origen xinès que conté teïna i una extensa varietat de substàncies que li confereixen grans beneficis per la salut.Les varietats principals de te son: * Te blanc * Te Oolong * Te verd * Te vermell * Te negreTotes elles les podem trobar combinades amb fruites, espècies i flors.
  • Cafes i cacaus
    El cacau s'obté del fruit de l'arbre del cacau. És un producte de gust amarg molt ric en greixos i en minerals com el potasi, el fósfor, el magnesi i el seleni.Destaca també el seu contingut en antioxidants i neurotransmissors com la serotonina i dopamina així com també en teobromina que li confereix una capacitat estimulant. Per tot això la ingesta de xocolata produeix sensació de benestar a l'organisme i, en justa mesura, millora l'estat anímic.A més és ric en alcaloides que exiten el sistema nerviós tonificant-lo, augmentant el ritme cardíac i afavorint l'eliminació d'orina. Un ús perllongat pot produir sobreexitació, insomni i gastritis.El cafè s'obté dels fruits torrats de la planta del cafè (cafeto). La recolecció de les baies es fa, majoritariament, de manera manual i al mateix moment es separa la part carnosa del gra en si. El procés final és la torrefaccióEl principi actiu del cafè és la cafeïna que té la capacitat d'estimular el sistema nerviós. És ric en antioxidants, minerals com el calci, ferro i fósfor, i vitamines del grup B.Per tot això el cafè és considerat un aliment funcional, perquè conté substàncies que potencialment tenen la capacitat de prevenir algunes malaltíes
  • Oli
    Els olis son, genèricament, substàncies untuoses que es mantenen líquides a temperatura ambient i que no es dissolen en aigua (hidròfobs). Els olis comestibles poden ser d'origen animal o vegetal. El més propi de la dieta mediterrània és l'oli d'oliva. També s'obté oli d'altres plantes oleaginoses, concretament de les seves llavors.En terminologia química els olis reben el nom de lípids. Les funcions principals dels lípids son:* Emmagatzament energètic * Components estructurals de les membranes cel·lulars * Com a molècules de senyalitzacióEls olis es composen d'àcids grassos de diferents tipus; els àcids grassos saturats, monoinsaturats i poliinsaturats. Els saturats es troben en greixos d'origen animal, mentre que els mono i poliinsaturats son d'origen vegetal. l'àcid olèic és el greix monoinsaturat present en l'oli d'oliva.Hi ha 3 mètodes d'extracció dels olis: - Per pressió - Per solvatació - Per destil·lacióL'extracció per pressió en fred és el mètode que preserva millor les propietats nutricionals d'un oli.
  • Llavors
    La llavor és l'embrió de qualsevol planta i com a tal té la propietat de concentrar en el seu interior un alt contingut de nutrients per garantir la vida de la futura planta adulta. Es tracta de l'aliment més concentrat i més fàcil de conservar, transportar i consumir.Així doncs les llavors son concentrats de vitamines, minerals, proteïnes, olis essencials, enzims i fibra. Per obtenir tots aquests nutrients la millor manera és consumir les llavors activades (en remull durant unes hores), crues i, a ser possible, mòltes.Habitualment les llavors de petit tamany no s'arriben a mastegar i transiten pel sistema digestiu sense ser digerides, amb la qual cosa no és possible aprofitar-ne els nutrientsEs poden incorporar a amanides, àpats principals, pans i postres.
  • Llibres
    L'interès que genera la bona alimentació, el producte de proximitat, ecològic i de temporada, així com el coneixement de les propietats dels aliments i com cuinar-los per tal que ens beneficïin al màxim, ha fet proliferar l'edició de llibres sobre aquests temes.Granel disposa d'una variada selecció de llibres de cuina, nutrició i salut i també llibres per infants.
  • Deshidratats dolços
    Els aliments deshidratats són aquells als quals s'ha eliminat la major quantitat possible d'aigua o humitat mitjançant unes condicions determinades.El procés provoca que l'aliment es redueixi en tamany i pes i permet que la vida útil d'un aliment sigui més perllongada.Evidentment la millor manera de consumir un aliment és en la seva forma original i en estat de màxima frescor. Tot i així els avantatges dels productes deshidratats son molt amplis i destaquen, entre d'altres:* Temps de conservació perllongat * Conserven un gran percentatge de gust, color i consistència durant un llarg periòde de temps * Les propietats nutritives es mantenen en gran mesura respecte a l'aliment original * Els podem trobar durant tot l'any
  • Tes i infusions en...
    És important fer una diferenciació entre els tes i les infusions.Les infusions s'obtenen de plantes assecades que tenen diferents característiques. Es preparen a partir d'aigua molt calenta (no cal que arribi a bullir) i es deixen infusionar durant uns minuts. No contenen teïna i depenent de la planta d'origen obtindrem diferents beneficis. Les infusions en genenral es fan amb la majoria d'herbes aromàtiques que també es poden combinar amb fruites deshidratades, espècies i flors.El te en canvi és tota infusió que es fa a partir de diferents varietats de la planta Camelia Sinensis. És una planta d'origen xinès que conté teïna i una extensa varietat de substàncies que li confereixen grans beneficis per la salut.Les varietats principals de te son: * Te blanc * Te Oolong * Te verd * Te vermell * Te negreTotes elles les podem trobar combinades amb fruites, espècies i flors.
  • Granel
  • Begudes